Färgelanda IF lag 2- Fengersfors IK lag 2
2019-05-21 12:27

Lika varmt och soligt som vädret var, lika hård och studsig var Högalids B-plan i söndags när div 7 drog igång.

Vi spelade 9-manna då Fengersfors anmält ett sådant lag. Min första reaktion på detta spektakel efter matchen var hmm.
Större ytor och mer tid för spelarna blev det men då planen ej sett vatten på några decennier så var det ändå besvärligt med bolltouch och passningsspel in emellan.

Vi startade med följande nia:

Mackan
Åberg. Hagstedt. Rutger

Nils. Abdalla. Abbe

Kabbaj Fille

Avbytare:
HC
Lyckhage
Zia

Bollinnehav och flest avslut har vi matchen igenom. Sen träffar inte de majoriteten av våra avslutmålet vilket jag får ta med mig till kommande träningar.
Passningsspelet är helt okej om än något långsamt och bolltoucharna något för många på våra spelare. Men det var en premiär och några veckor sedan vi senast hade match för många av spelarna.

1-0 kommer via Abbe som med vänstern hittar målvaktens vänstra kryss. Underbart avslut. Assist från Fille.
1-1 dröjer inte många sekunder. Fengersfors klipper till på avspark. Alltså direkt efter vårt mål. På stillaliggande boll. Surt.

Vi knyter nävarna i pausen och går över på en 2-4-2 uppställning där jag hoppas att vi ska komma runt mer på kanterna och att inspelen mot straffområdet ska bli fler.

Riktigt så blir det inte.

Vi hamnar något fel i positionerna och sen står det 1-3 när vi inte hänger med i markeringarna eller är vakna i vårt eget straffområde.

Vi ger dock inte upp utan centralt drivs vi på av framförallt Hagstedt, Åberg och Abdalla.

Nils har en dubbelchans där han först nickar på målvakten, returen tillbaka och Nils nickar i stolpen.
Åberg avlossar kanonen men målvakten slänger sig och gör en fantastisk räddning.

Abbe kommer i duell med målvakten och en försvarare, faller och domaren pekar på straffpunkten.
2-3 via Abdallas säkra högerfot.

Nu känner vi vittringen av poäng och det gör att det öppnar sig bakåt för fler baklängesmål men Mackan gör några svettiga räddningar och en del avslut klantas bort av Fengersfors.

Tackar tackar tycker FIF som kommer i flera bra anfall. Bäst och snyggast gör vi det när Abdalla driver upp bollen och spelar ut den till höger där Kabbaj tar emot och levererar ett fantastiskt inlägg med högerfoten.

Inne i boxen finns Nils som elegant skallar in kvitteringen. Härligt 😊

Sen missar domaren en solklar hands när Nils försöker sig på att bli matchhjälte men den handsen som försvararen har över sitt eget huvud är det bara domaren som blundar för.

Bäst på plan är Abdalla Jama som styr och ställer. Löper kopiöst över stora ytor och vinner de flesta närkamperna. Fortsätt så 😊

// Bobo

Våra sponsorer